1401\05\29 11:33:10


سواد دانشجویان جدید نم کشیده است؟

فارس/ شنیده می‌شود در چند سال اخیر کیفیت دانشجویان ورودی به دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه‌های برتر کشور کاهش یافته است، تحلیل علت این موضوع مورد اهمیت است. سیدجلال موسوی مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کاهش کیفیت علمی دانشجویان می‌گوید: روش فعلی سنجش و پذیرش به گونه‌ای است که برخی از دانش‌آموزان اصلا فرصت نمی‌کنند که از نظر محتوایی تقویت شوند و درس بخوانند زیرا همیشه در کلاس‌های کنکور و در حال تست زنی هستند بنابراین کیفیت ورودی‌های آموزش عالی کاهش یافته است.

تبلیغات
نصب و تعمیر چیلر و داکت اسپلیت در تهران
نصب و تعمیر چیلر و داکت اسپلیت در تهران
24تعمیر ارائه خدمات تعمیر و نصب چیلر ، مینی چیلر و داکت اسپلیت ، یخچال و فریز، ساید بای ساید، کولر گازی، پکیج گرمایشی در تهران با تعرفه نمایندگی .
# چیلر - # تعمیر کولر گازی - # تهویه
تعمیر و نگهداری چیلر سرویس و تعمیر چیلر آبگین تهویه

دقت و حساسیت در امر تعمیر و نگهداری چیلر باعث افزایش طول عمر آن و کاهش خرابی‌ها شده و از کاهش ضریب عملکرد و افزایش مصرف برق جلوگیری می‌کند

شنیده می‌شود در چند سال اخیر کیفیت دانشجویان ورودی به دانشگاه‌ها بخصوص دانشگاه‌های برتر کشور کاهش یافته است، تحلیل علت این موضوع مورد اهمیت است.سیدجلال موسوی مدیرکل دفتر تدوین و راهبری اسناد و سیاست‌های آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره کاهش کیفیت علمی دانشجویان می‌گوید: روش فعلی سنجش و پذیرش به گونه‌ای است که برخی از دانش‌آموزان اصلا فرصت نمی‌کنند که از نظر محتوایی تقویت شوند و درس بخوانند زیرا همیشه در کلاس‌های کنکور و در حال تست زنی هستند بنابراین کیفیت ورودی‌های آموزش عالی کاهش یافته است.وی عنوان می‌کند: وقتی سوالات کنکور تستی باشد نمی‌توان زیاد از سوالات محتوایی برای سنجش داوطلبان استفاده کرد زیرا سوالات تکراری می شود اما در آزمون تشریحی به این صورت نیست و دست طراحان برای طراحی سوالات باز است؛ در آزمون تشریحی کل فرایند پاسخ به سوال نمره دارد، یعنی اگر جواب را هم درست به دست نیاورند فرایند حل سوال نمره دارد. طرح آمایش آموزش عالی سبب ارتقای کیفیت می‌شودمحمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم نیز به عنوان متولی اول آموزش عالی کشور، طرح آمایش آموزش عالی را سبب ارتقای کیفیت آموزش عالی می‌داند و می‌گوید: با اجرای کامل این طرح که شامل ۹ بند مأموریت‌گرایی، توجه به استانداردها و توجه به بهره‌وری است ارتقای کیفیت بالا می‌رود.کارشناسان چند چالش از جمله تعدد نهادهای تصمیم‌گیر و سیاستگذار در ساختار نظام آموزش عالی کشور، مأموریت‌گرا و نیاز محور نبودن پژوهش‌های دانشگاهی، اجرایی نشدن سند آمایش آموزش عالی، کم‌توجهی به بازنگری رشته‌های دانشگاهی و آموزش‌های مهارتی را به عنوان علل کاهش کیفیت دانشجویان بیان کرده‌اند که باید از سوی مسوولان مورد توجه و بررسی قرار گیرد..

.


بازنشر از : آخرین خبر

خبرهای مرتبط با